eHandel og bruk av sosiale medier

bilde mette møller hans g meier 15.5.13 web

Notice: get_currentuserinfo er foreldet siden versjon 4.5.0! Bruk wp_get_current_user() isteden. in /home/2/e/ekdkhiono/www/wp-includes/functions.php on line 3830

bilde mette møller hans g meier 15.5.13 web

Å være tilstede i sosiale medier er både å vise seg frem, dele informasjon og drive handel.

Man må være tilgjengelig både digital (1:1 eller i gruppe) og i det virkelige liv, gjennom å kombinere informasjon per nett med handling, med tilstedeværelse og for kompetanseutvikling.

Test ut ulike sosiale medier og velg det mediet som passer for deg. Eksempler:

https://www.tumblr.com/ : legg tekst til bildet ditt.

http://www.etsy.com er et nettsted for håndlagde ting.

https://pinterest.com  er også et nettsted for å bli kjent.

http://vine.co/ er en mobil app eid av Twitter som gjør det mulig for brukere å lage og legge ut 6 sekunders videoklipp.

https://nb-no.facebook.com/ anbefales også.

Fortelle om nettstedet der du er og kombinere nettsted/innhold med det du gjør.

Kickstarter startet http://www.crowdfunding.no. Video brukes til å få folk med på prosjekter. Men også kilde til frustrasjon fordi det er mye arbeid og kanskje for mye arbeid hvis du f.eks. skal selge 500 enheter, men ender med å måtte produsere 10 000 fordi folk allerede har betalt. Plattform brukt er http://www.bounty.no/.

Betalingsløsninger kan være https://www.paypal.com for nettbetaling. Betaling via iPhone er nå mulig. iZettle er gratis. En mer sikker variant koster ca. NOK 1000 med bruk av chip og inntasting av pin.

http://www.flickr.com/ er en foto- og kortvideotjeneste hvor du kan legge ut og lage kartotek. http://instagram.com/# har mer en flyt av bilder, ikke kategorisering.

Start med å lage konto i sosiale medier, det tar tid å bli lagt merke til der. Disse kan lenkes mot egen nettside eller annen nettside du er tilknyttet. Få besøkere, bli nevnt av andre. Arbeide kontinuerlig med en eller annen form for publisering og tilstedeværelse. Viktig å ha tålmodighet, med din aktivitet vil mulighetene for å bli lagt merke til øke. Øker serendipity, dvs at ting faller på plass og mulighetene viser seg.

Ha hyppig utlegging av prosjekter, utleggingene viser utvikling av din kompetanse. Legge ut små historier for hvordan du utvikler produkter, og hvordan de brukes. Skap din nisje.


Notice: Undefined variable: meta_text in /home/2/e/ekdkhiono/www/wp-content/themes/ekd2014/content-single.php on line 61